Rodzaje licencji kierowców rajdowych i pilotów

Posiadając licencję R1 można wziąć udział w rajdzie, jako:
o kierowca w rajdach RD- 3L (III liga), to znaczy- Rajdowy Debiut;
o kierowca SWG (II liga) – Samochodowych Wyścigów Górskich;
o kierowca w rajdach RPP (rajdowa II liga), czyli udział w Rajdowym Pucharze Polski, 3 razy w ciągu sezonu, ale bez pomiaru czasu;
o pilot w rajdach RD- 3L;
o pilot w rajdach RPP;
o pilot w rajdach RMPST, czyli udział w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych.

Chcąc zdobyć licencję kolejnego stopnia- R2, kandydat musi zdobyć 21 punktów, biorąc udział w rajdach, które są odpowiednio punktowane, w zależności od rodzaju rajdów oraz długości trasy. Po uzyskaniu punktów, kierowca powinien udać się do swojego automobilklubu, złożyć wymagane dokumenty, wniosek oraz wnieść opłatę za licencję. Posiadając taką licencję znacznie poszerza się pole do manewrów. Wówczas można uczestniczyć, jako kierowca w rajdach RPP, RSMST, GSMP. Można także być pilotem w rajdach RD- 3L, RPP, RMPST oraz RSMP (mistrzostw Polski). Licencja R jest najwyższym stopniem rajdowej licencji w Polsce. Kierowcy posiadający taki dokument, mogą brać udział w rajdowych cyklach mistrzostw Polski, Europy lub Świata. Mogą także startować w wyścigach górskich oraz rajdach samochodów terenowych. Z kolei kierowcy uczestniczący w wyścigach na torach, muszą posiadać licencje wyścigowe. By zdobyć licencję R trzeba uzbierać 21 punktów, które zdobywa się w rajdzie RPP. Wystarczy także, by kandydat został zakwalifikowany w sześciu rajdach RPP, w ciągu trzech sezonów. Uzyskanie licencji pilota jest podobne jak w przypadku uzyskiwania licencji R2. Należy przejść badania, szkolenia oraz odbyć egzamin. Posiadając taką licencję, można pilotować kierowców na rajdach RD-3L, RPP oraz RMPST.

Comments are closed.