Zeszyt pilota rajdowego

Podczas rajdów samochodowych, w pojeździe obok kierowcy swoje miejsce ma również pilot. To oni wspólnie biorą udział w wyścigach, razem przyspieszają, razem hamują i składają się w zakręty. Wspólnie także przeżywają te cięższe jak i te lepsze chwile. Pomimo tego, co ich łączy, każdy z nim ma inne zadania do wykonania. Pilot posługuje się najważniejszym jego narzędziem, jakim jest zeszyt, a w szczególności notatki w nim zawarte, które są sporządzane przy zapoznawaniu się z trasą. Opisywanie szlaku ma na celu zwizualizowanie trasy, dzięki hasłowym opisom, które kierowca chce usłyszeć w czasie wyścigu, będąc na danym odcinku. Pilot zatem pełni funkcję dyktafonu, czyli najpierw notuje to, co kierowca powiedział podczas zapoznania trasy, następnie podczas rajdu odtwarza jego słowa.

 

Pilot oczywiście ma prawo głosu, odnośnie kwestii dotyczącej trasy. Często jest tak, że to kierowcy i piloci- razem, budują opisy trasy językiem, który opierają na swoich wcześniejszych doświadczeniach oraz wiedzy.Zeszyt pilota rajdowego powinien mieć pojedyncze kartki, warto by był to tak zwany kołonotatnik i w odpowiedniej wielkości, w ten sposób zawsze możliwe jest dołożenie kartki, jeśli zajdzie taka potrzeba. Są specjalne zeszyty dla pilotów. Mają one kilka dodatkowych cech, które różnią się od zwykłych zeszytów. Jedną z nich jest grubość kartki, która ma duże znaczenie. Ponieważ po przejechaniu kilku tras, zwykły zeszyt może nie wytrzymać.

Comments are closed.