Projekty - [601] trab by blacHa!
blacHa - 2011-02-20, 21:59
20.02.2011
Przyszedł czas na jakiś update, bo dawno nic nie pisałem, a cały czas coś tam robie;)
Auto jest już na dobrej drodze ku złożeniu i jeżdżeniu, troche fotek jak to teraz wygląda i co w planach.
tak to wygląda obecnie, pod maską, kolektor wyspawany na sztukę, będzie cały układ wydechowy robiony, także nie pisać, że lipa:P
bagażniczek dachowy musi być:) bak będzie inaczej zamocowany, ale zostaje ten co na zdjęciu, wahacze tylne na nowych cylinderkach, nowe przewody, łożyska, linki, gumy, szczęki.
a tak wygląda moja "melina", przednie zwrotnice z nowymi łożyskami, narazie kulam siano na resztę na przód, drugi silnik będzie robiony w między czasie, resor wyklepany na płasko, nasmarowany i owinięty, gotowy do montażu. W przypływie emocji kupiłem też okazyjnie komplet pasów:)
pare zdjęć z wsześniejszych prac o których zapomniałem:P jeszcze u kumpla w garażu.
Aren - 2011-02-20, 23:00
dobra robota :-)
Kula - 2011-02-21, 10:55
spawałeś wałek czy sprzęgło robiłeś?
Sqall - 2011-02-21, 11:06
Fajnie fajnie, tylko musisz te kabelki jeszcze lekko poukładać pod maską. Co to za dziwaczny bak? Będziesz robił jakiś wlew do niego?
Kula - 2011-02-21, 11:38
takie zbiorniki sa na allegro. do motorówek itp są "przeznaczone".
Dzordz - 2011-02-21, 13:02
ładnie ładnie a hamulce zostają seryjne???
Fuck kolejne 353 w bardziej zaawansowanym stadium niz moje :(
Aren - 2011-02-21, 14:52
tyle ze blacha juz troche długo je robi ;)
Kula - 2011-02-21, 15:08
Tak teraz się przyjrzałem. Sqall dobrze gada:P ogarnij kable bo raz się z nich nie wyplączesz :D
blacHa - 2011-02-21, 17:01
hamulce seryjne zostawiam narazie, z tym, że wszystko będzie do nich nowe.
bak morotówkowy, a sprzęgło skoda+wieloklin ogarniety.
kable, hmm... myślałem już o tym, ale musiałbym duro ściągnąć, a to dopiero przy malowaniu:) z kablami się na szczęście łapie:)
w sumie to jakoś w tym miesiącu minął rok, jak postawiłem traba, żeby go robić, na szczęście już ku końcowi podążam.
Dzordz - 2011-02-21, 17:05
Opowiedz coś więcej na temat swojego sprzęgła i docisku i ogólnie na temat połączenia skrzyni z silnikiem. Bo ja teraz jestem właśnie na etapie wybierania rozwiązania kwesti sprzegła.
blacHa - 2011-02-21, 17:22
ja wybrałem wersję z przerobieniem tarczy sprzęgłowej, kupujesz tarczę od skody 105 (180mm), rozwiercasz stare nity, przetaczasz lekko wieloklin od traba i zaspawujesz 5 z 6 otworów, następnie przynitowujesz na jeden nit i wiercisz resztę potrzebnych otworów i nitujesz, kryze brałem od dzionka, zostawiłem okrągłą, choć będę chciał ją wycinać, ale narazie odpuściłem. docisk wartburgowy z ogarnietym elementem po którym ślizga się łożysko, łożysko oporowe zeszlifowałem parę mm na szlifierce taśmowej i wyrównałem pilnikiem.
Qbs - 2011-02-21, 17:30
dlaczego wszyscy szlifują to łożysko oporowe?? ja założyłem seryjnej grubości nowe nieszlifowane i jeszcze mam luz na sprzęgle do regulacji linką.
blacHa - 2011-02-21, 17:34
szczerze? nie wiem, każdy pisze, żeby tak zrobić, może dlatego:) i tak będę wyciągał silnik ze skrzynia to mogę zawsze zmienić. Qbs, mówisz, że nowe seryjne jest ok?
Qbs - 2011-02-21, 17:39
Ja to najpierw zmierzyłem i posprawdzałem i powiem szczerze, że nie wiem skąd się ten mit bierze. Chociaż może być to związane z elementem po którym się ślizga "węgielek" przy docisku. Jak ktoś nie założy talerzyka z trabantowego docisku tylko składa na seryjnym "komiku" z wartburga to fakt jest ciasno. U mnie w każdym razie na nieszlifowanym łożysku jest ok skoro auto zapierdala :)
Bross - 2011-02-21, 19:49
widzę ,że tarcza sprzęgła wykonana dokładnie tak samo jak u mnie w 353 i póki co śmiga ;-) a hamulce nawet nowe bębnowe cie nie zadowolą po jakimś czasie - ja spaliłem okładziny... i teraz mam tarcze.
rafal - 2011-02-21, 21:24
Ogółem jest zajebisty:)
resorex skracałeś :?:
blacHa - 2011-02-21, 22:04
nie wydaje mi się, żeby nagle przy zwiększeniu masy o kilkanaście kg przestawały działać hamulce:) bębny też będą hamować, nie mam zamiaru osiągać nim kosmicznych prędkości i nagle hamować do zera:P
resor skracany, brałem pióro od arena.
Sqall - 2011-02-22, 01:18
Czemu resor jest zawinięty? Tylko tak do leżenia czy założysz go takiego :D ?
blacHa - 2011-02-22, 05:43
resor jest nasmarowany smarem grafitowym i owinięty, żeby piasek i inne syfy nie dostały się miedzy pióra, szmata utrzyma tez smar:)
Dzordz - 2011-02-22, 06:56
Dzięki za podpowiedzi!!! Ciekawe jak diagnosta się zapatruje na bak w nie seryjnym miejscu w kabinie auta w dodatku bak od łódki :))
Aren - 2011-02-22, 12:46
Jezeli da jakies sensowne porządne mocowanie a nie sznurek to raczej nie bedzie powodów do przyczepiania się
Kula - 2011-02-22, 12:51
zwłaszcza że te zbiorniki mają atesty na łodzie i na samochody :)
Kruchy - 2011-02-25, 00:35
pamiętam, że w kodeksie jest wzmianka, że wlew paliwa do baku nie może być w pojeździe... Sam swego czasu chciałem wygładzić błotnik w 353 i dać nakrętkę na zbiornik po prostu w bagażniku...
bRq - 2011-02-25, 01:18
kodex to jedno, a zycie to drugie ;) 3 lata w trabie mialem wlew w bagazniku i podczas kontroli nikt nic nie mowil (na przegladzie tez tego nie zauwazyli :lol: )
Qbs - 2011-02-25, 16:23
jest jedna wada tego rozwiązania, że śmierdzi po tankowaniu potem w aucie :/
|
|
|