To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ogarniety.prohost.pl/gs

Projekty - [601] trab by blacHa!

blacHa - 2011-02-20, 21:59

20.02.2011

Przyszedł czas na jakiś update, bo dawno nic nie pisałem, a cały czas coś tam robie;)
Auto jest już na dobrej drodze ku złożeniu i jeżdżeniu, troche fotek jak to teraz wygląda i co w planach.

tak to wygląda obecnie, pod maską, kolektor wyspawany na sztukę, będzie cały układ wydechowy robiony, także nie pisać, że lipa:P



bagażniczek dachowy musi być:) bak będzie inaczej zamocowany, ale zostaje ten co na zdjęciu, wahacze tylne na nowych cylinderkach, nowe przewody, łożyska, linki, gumy, szczęki.



a tak wygląda moja "melina", przednie zwrotnice z nowymi łożyskami, narazie kulam siano na resztę na przód, drugi silnik będzie robiony w między czasie, resor wyklepany na płasko, nasmarowany i owinięty, gotowy do montażu. W przypływie emocji kupiłem też okazyjnie komplet pasów:)





pare zdjęć z wsześniejszych prac o których zapomniałem:P jeszcze u kumpla w garażu.


Aren - 2011-02-20, 23:00

dobra robota :-)
Kula - 2011-02-21, 10:55

spawałeś wałek czy sprzęgło robiłeś?
Sqall - 2011-02-21, 11:06

Fajnie fajnie, tylko musisz te kabelki jeszcze lekko poukładać pod maską. Co to za dziwaczny bak? Będziesz robił jakiś wlew do niego?
Kula - 2011-02-21, 11:38

takie zbiorniki sa na allegro. do motorówek itp są "przeznaczone".
Dzordz - 2011-02-21, 13:02

ładnie ładnie a hamulce zostają seryjne???
Fuck kolejne 353 w bardziej zaawansowanym stadium niz moje :(

Aren - 2011-02-21, 14:52

tyle ze blacha juz troche długo je robi ;)
Kula - 2011-02-21, 15:08

Tak teraz się przyjrzałem. Sqall dobrze gada:P ogarnij kable bo raz się z nich nie wyplączesz :D
blacHa - 2011-02-21, 17:01

hamulce seryjne zostawiam narazie, z tym, że wszystko będzie do nich nowe.
bak morotówkowy, a sprzęgło skoda+wieloklin ogarniety.
kable, hmm... myślałem już o tym, ale musiałbym duro ściągnąć, a to dopiero przy malowaniu:) z kablami się na szczęście łapie:)
w sumie to jakoś w tym miesiącu minął rok, jak postawiłem traba, żeby go robić, na szczęście już ku końcowi podążam.

Dzordz - 2011-02-21, 17:05

Opowiedz coś więcej na temat swojego sprzęgła i docisku i ogólnie na temat połączenia skrzyni z silnikiem. Bo ja teraz jestem właśnie na etapie wybierania rozwiązania kwesti sprzegła.
blacHa - 2011-02-21, 17:22

ja wybrałem wersję z przerobieniem tarczy sprzęgłowej, kupujesz tarczę od skody 105 (180mm), rozwiercasz stare nity, przetaczasz lekko wieloklin od traba i zaspawujesz 5 z 6 otworów, następnie przynitowujesz na jeden nit i wiercisz resztę potrzebnych otworów i nitujesz, kryze brałem od dzionka, zostawiłem okrągłą, choć będę chciał ją wycinać, ale narazie odpuściłem. docisk wartburgowy z ogarnietym elementem po którym ślizga się łożysko, łożysko oporowe zeszlifowałem parę mm na szlifierce taśmowej i wyrównałem pilnikiem.
Qbs - 2011-02-21, 17:30

dlaczego wszyscy szlifują to łożysko oporowe?? ja założyłem seryjnej grubości nowe nieszlifowane i jeszcze mam luz na sprzęgle do regulacji linką.
blacHa - 2011-02-21, 17:34

szczerze? nie wiem, każdy pisze, żeby tak zrobić, może dlatego:) i tak będę wyciągał silnik ze skrzynia to mogę zawsze zmienić. Qbs, mówisz, że nowe seryjne jest ok?
Qbs - 2011-02-21, 17:39

Ja to najpierw zmierzyłem i posprawdzałem i powiem szczerze, że nie wiem skąd się ten mit bierze. Chociaż może być to związane z elementem po którym się ślizga "węgielek" przy docisku. Jak ktoś nie założy talerzyka z trabantowego docisku tylko składa na seryjnym "komiku" z wartburga to fakt jest ciasno. U mnie w każdym razie na nieszlifowanym łożysku jest ok skoro auto zapierdala :)
Bross - 2011-02-21, 19:49

widzę ,że tarcza sprzęgła wykonana dokładnie tak samo jak u mnie w 353 i póki co śmiga ;-) a hamulce nawet nowe bębnowe cie nie zadowolą po jakimś czasie - ja spaliłem okładziny... i teraz mam tarcze.
rafal - 2011-02-21, 21:24

Ogółem jest zajebisty:)
resorex skracałeś :?:

blacHa - 2011-02-21, 22:04

nie wydaje mi się, żeby nagle przy zwiększeniu masy o kilkanaście kg przestawały działać hamulce:) bębny też będą hamować, nie mam zamiaru osiągać nim kosmicznych prędkości i nagle hamować do zera:P
resor skracany, brałem pióro od arena.

Sqall - 2011-02-22, 01:18

Czemu resor jest zawinięty? Tylko tak do leżenia czy założysz go takiego :D ?
blacHa - 2011-02-22, 05:43

resor jest nasmarowany smarem grafitowym i owinięty, żeby piasek i inne syfy nie dostały się miedzy pióra, szmata utrzyma tez smar:)
Dzordz - 2011-02-22, 06:56

Dzięki za podpowiedzi!!! Ciekawe jak diagnosta się zapatruje na bak w nie seryjnym miejscu w kabinie auta w dodatku bak od łódki :))
Aren - 2011-02-22, 12:46

Jezeli da jakies sensowne porządne mocowanie a nie sznurek to raczej nie bedzie powodów do przyczepiania się
Kula - 2011-02-22, 12:51

zwłaszcza że te zbiorniki mają atesty na łodzie i na samochody :)
Kruchy - 2011-02-25, 00:35

pamiętam, że w kodeksie jest wzmianka, że wlew paliwa do baku nie może być w pojeździe... Sam swego czasu chciałem wygładzić błotnik w 353 i dać nakrętkę na zbiornik po prostu w bagażniku...
bRq - 2011-02-25, 01:18

kodex to jedno, a zycie to drugie ;) 3 lata w trabie mialem wlew w bagazniku i podczas kontroli nikt nic nie mowil (na przegladzie tez tego nie zauwazyli :lol: )
Qbs - 2011-02-25, 16:23

jest jedna wada tego rozwiązania, że śmierdzi po tankowaniu potem w aucie :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group