To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Projekty - [1.1] Trabi Polo Kombi 1.6SV

Placik - 2012-01-24, 20:42
Temat postu: [1.1] Trabi Polo Kombi 1.6SV
Witam serdecznie grono trabanciarzy
Tak jak inni też chciałbym się pochwalić iż znów po kilku latach wróciłem na tzw. "stare śmieci" tzn nabyłem 20.09.2011 Trabanta Polo 1.1.
Kiedyś jeździłem trabantem 601 niestety z przyczyn silniejszych ode mnie musiałem traba sprzedać ale z myślą że jeszcze do tej marki powrócę.
Takim się kiedyś woziłem

teraz przeszedłem na polo w kombi-ku i w dniu zakupu wyglądało to tak


Silnik rozkręcony, wiec nie pali nie jeździ.
Pas tylni trochę ruda zeżarła oraz lewe nadproże - da się przeżyć zawsze mogło być gorzej

Swap zawsze chodził mi po głowie już w czasach gdy miałem 601 lecz wtedy brakowało funduszy były to lata szkolne.
Wybór jednostki napedowej z opla nie było przypadkowy gdyż silnik już trochę czasu leżał wymontowany z mojej Vectry A która poszła na złom a silnika szkoda było bo był po remoncie. Przed oddaniem na przerób na żyletki wszystko co się dało rozmontowałem i zostawiłem.

Silnik to 1.6 SV na gaźniku książkowo 82 KM spalanie gazu na tym silniku było na poziomie 7L/ 100km
W planach było żeby całe sanie i zawieszenie dać z opla ale po przymiarce zrezygnowałem ze względu na przebudowę kielichów. Na to to można by było sobie pozwolić w 601, w polo nie chciałem tego ruszać.

Na dzień dzisiejszy trabi jest rozkręcony i zrobione małe modyfikacje
-poszerzone tylne nadkola o 3cm na stronę, duro będzie bez rozcinania tylko naciągnięte
-wyremontowane/wyspawane drzwi, podłoga, tylni pas, jaskółka
-przednie wahacze oddane do regeneracji i zmieniony sworzeń na 15mm co umożliwiło zamontowanie kolumn Mc Phersona z Corsy B a to z kolei zaowocowało montażem wentylowanych tarcz hamulcowych

Maciek - 2012-01-24, 21:01

pokaż coś z tym mocowaniem skrzyni wykombinował :P
Placik - 2012-01-24, 21:36

zawiesiłem na poduszkach od traba jutro pokaze foty

tak wiec przedstawiam jak wykonałem zawieszenie skrzyni


bRq - 2012-01-25, 22:33

Corsa miala tez zwrotnice na 17mm, wiec troche szkoda, ze dales mniejszy swozen. Czekam na dalszy rozwoj wydarzen ;)
eljot87 - 2012-01-27, 11:07

Wystarczyło w zwrotnicach corsy rozwiercić gniazda z 15mm na 17mm...
Placik - 2012-01-27, 15:05

Przeglądałem katalogi i nie spotkałem się z tym żeby któraś corsa (przynajmniej wersja B) miała sworzeń na 17mm. Z rozwierceniem też tak mogłem zrobić, ale i tak wahacze musiałem oddać do regeneracji więc było bez różnicy.
A jak przyjdzie czas na kolejną wymianę wahaczy to zastosuje wahacze z renault clio I no albo rozwierce zwrotnice.

Placik - 2012-03-07, 23:30

Po zimowym śnie wymyśliłem te nie szczęsne biegi w trabie.
Zastosowałem łapę z corsy B i dorobiłem poduszkę z peugota.
Potem pokaze jakies foty.
Ale nadal istnieje problem-brak miejsca na maglownice tzn wejdzie ale te drązki z dołu nie mają manewru.
Czy ktoś zastosował inną maglownice niz oryginalną w trabancie 1.1?? Jakaś fotka??
Maglownica powinny być podobna do seicento żeby drążki wychodziły z lewej i prawej strony bezpośrednio z mangla.

Bross - 2012-03-07, 23:41

Coś kiedyś obiło mi się o uszy ,że z Fiat Tipo 1.4 ale dopytaj może Arek z Rzeszowa będzie coś wiedział całkiem możliwe ,że ma Trabiego wyposażonego w przekładnie z Tipo.
eljot87 - 2012-03-08, 12:46

Na tych fotkach to za wiele nie widać... seryjny magiel się nie mieści czy po prostu chcesz się go pozbyć?
Maciek - 2012-03-08, 16:22

Magiel sam w sobie się mieści ale mu chodzi o ten wihajster do którego się przykręca drążki. Jest poniżej magla i nie bangla z skrzynią.
Placik - 2012-03-08, 19:31

Maciek dokładnie.
Wichajster od biegów TAKI za wysoko. Magiel trabantowy jako tako wchodzi ale zawadzają jego drązki tzn mocowanie drążków, i dlatego musze wymyśleć inny magiel. Widziałem na CT fotke TUTAJ jak Arek 353 ma magiel z seja ale mocowaną nizej niz oryginał.

Nie chce wyważać dzwi które pewnie ktoś juz otworzył i sie nie meczyć

Sqall - 2012-03-09, 09:51

Ile brakuje Ci cm miejsca? Ile magiel musiałby pójść do góry by nie haczyło?
Bross - 2012-03-09, 12:57

A jakby dać dłuższe gałki przy maglu odsadzenie +5cm do tego tuleja która utrzyma to w odpowiedniej pozycji i zabezpieczy przed zginaniem gdzie nie trzeba ,a same drążki po 2giej stronie przykręcić do zwrotnicy nie od góry jak to oryginalnie jest tylko od dołu wcisnąć i z góry przykręcone. Dało by to coś ?
zrób foto z dodatkową nie białą lampą co i jak masz przy skrzyni ,drążki z maglem.

Placik - 2012-03-10, 12:08

Brakuje mi jakies 5cm pod maglem.
na fotkach zaznaczyłem czarnym kolorem co przeszkadza w trabantowskim maglu
a zółtym - jak drążki musiały by być aby było idealnie

Sqall - 2012-03-10, 14:32

Na Twoim miejscu, nie bawiłbym się w inny magiel tylko zrobił sobie custom mocowanie do drążków. Ewentualnie magiel od jakiegos seja czy moze jakies małę suzuki (?).
Placik - 2012-03-20, 21:03

Dziś otrzymałem magiel z SC wstępnie przyłożyłem i stwierdziłem ze ten magiel nada sie idealnie do traba. Do tego otrzymałem serwo z Tico, jest mniejsze niż CC czy SC i i do tego serwa spasowała idealnie pompka ham. z Vectry i problem z hamulcami rozwiązany. Nic tylko brać sie ostro do roboty
Aren - 2012-03-20, 21:07

Powodzenia życze


ja tam nie jestem taki odważny zeby robic takie rzeczy :D

Kula - 2012-03-21, 13:50

Placik napisał/a:
Do tego otrzymałem serwo z Tico, jest mniejsze niż CC czy SC i i do tego serwa spasowała idealnie pompka ham. z Vectry i problem z hamulcami rozwiązany.


opisz dokładnie co zrobiłeś i jakieś zdjęcia wrzuć. Ciekawy pomysł :)

eljot87 - 2012-03-21, 17:58

Kula napisał/a:
Ciekawy pomysł :)

Zgadzam się. Nie wpadłbym na to, że serwo z Tico i pompa hamulcowa z Vectry pasują do siebie;) btw. Vectra A?

gdybym robił serwo jeszcze raz to bym też myślał o czymś innym niż mam;p

J.J. - 2012-03-21, 18:03

a czemu nie pompa od tico ?
Kula - 2012-03-22, 01:23

Jakoś Opel brzmi pewniej :P Chociaż pewnie Tico też da radę :P
J.J. - 2012-03-22, 11:23

suzuki nie brzmi pewnie ?
Placik - 2012-03-25, 13:09

Kula napisał/a:

opisz dokładnie co zrobiłeś i jakieś zdjęcia wrzuć. Ciekawy pomysł :)


W zasadzie dużo nie zrobiłem, po prostu od serwa z Tico wykręciłem pompkę hamulcową i w to miejsce wkręciłem z Vectry ( dokładnie to Vectra A 1.6 92r).
Pompki Tico i Vectra nie różnią się stroną mocowania do serwa są te same wymiary.
Na zdjęciu od lewej pompka Tico, pompka Vectra z serwem Tico, serwo CC

J.J. napisał/a:
a czemu nie pompa od tico ?

Pompa od tico ma 3 obwody koła przednie prawe i lewe i razem tylne koła
Pompa od Vectry ma 4 obwody na każde koło osobny przewód hamulcowy i od razu przy pompce są kolektory siły hamowania na tylne koła.
Pompa z Vectry jest ciut grubsza i wydaje mi się ze będzie lepsza dla przednich zacisków które też mam z Vectry i wentylowane tarcze czyli prawie jak oryginalny zestaw w oplu.
Pompka z tico była używką z drugiej ręki więc mi nie znana a pompka z vectry była przez zemnie w samochodzie używana także i pewniejsza.

A w Tico to były hamulce czy spowalniacze??

Bross - 2012-03-25, 16:13

Miałem 2 egzemplarze Tico użytkowałem je latami... hamulce były ok i daleko im do spowalniaczy.

Biorę pod uwagę serwo z Tico prawdopodobnie jest w suzuki Swift wiec nie powinno być źle. Dodatkowo zaznaczę ,że tarcze z Corsy są montowane w cięższym Kadett E ,który również ma zajebiste hamulce. Wiec raczej nie powinieneś mieć jakichkolwiek problemów

Jakby jednak się pojawiły to z autopsji polecił bym nawiercenie tarcz ponieważ gorąca tarcza spowalnia ,a nie zatrzymuje.

bRq - 2012-03-28, 22:57

Bross napisał/a:
polecił bym nawiercenie tarcz

Nie pisz takich glupot, bo ktos tak jeszcze zrobi. Samemu sie tego nie robi, kupuje sie gotowe nawiercane tarcze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group