To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Projekty - Trabant 601 Al-Waro

srkhan - 2013-04-09, 09:59
Temat postu: Trabant 601 Al-Waro
Od niedawna stałem się dumnym posiadaczem samochodu zacnej marki jaką jest TRABANT, model 601,produkcja 1987,kolor szary, pełna dokumentacja, przebieg 72 tys.km,wszystko sprawne
Autko stało w garażu od 2005 roku, do tego czasu było używane przez myśliwego.
Z tego co się zorientowałem, progi i część podłogi bagażnika do wymiany.
Z modyfikacji jakich mam zamiar zastosować to hamulce tarczowe, podrasowanie oryginalnego silnika, konkretna gleba,negatyw.
Trabanta kupiłem za 450 zł z masą części zamiennych w środku. Całe autko jest sprawne elektryka, silnik pali jedynie hamulce po tylu latach postoju wysiadły :)

Mam nadzieję, że się uda!

Stan trabanta na dzień dzisiejszy to już praktycznie goła konstrukcja z zawieszeniem i elektryką




























Aren - 2013-04-09, 11:09

ładnie myśliwy zapierdalał za dzikiem ze tak sankami przywalił
Bross - 2013-04-10, 22:06

Na alledrogo widziałem podłogę za 300zł pomyśl może warto taki przeszczep wykonać.
resztę części masz i tak w nie najlepszym stanie ,a są też dostępne więc tylko kasa i zapał Uratuje tego trabanta.

srkhan - 2013-04-11, 20:23

Koledzy podpowiedzcie jak to naprawić. Mocowanie wahacza koło nadkola. Z obu stron wygląda tak samo.










TrabiVR6 - 2013-04-11, 20:50

Trzeba zgniliznę zastąpić nową blachą ;-) Jak masz już taki ładny dostęp to bym zmienił dzwonki wahacza od razu na nowe DDR lub toczone.
srkhan - 2013-04-11, 20:52

TrabiVR6 napisał/a:
Trzeba zgniliznę zastąpić nową blachą ;-) Jak masz już taki ładny dostęp to bym zmienił dzwonki wahacza od razu na nowe DDR lub toczone.


Mam znajomego tokarza ale potrzebny byłby rysunek. Ma ktoś??
PS. po blachę i progi jutro jadę :)

pingor - 2013-04-11, 22:44

O kurcze ładne sitko masz ... Będzie grubo roboty - powodzonka w pracach ;-)
Sqall - 2013-04-11, 23:05

Moim zdaniem to powinieneś rozebrać auto do cna i oddać do piaskowania. Nie pierdziel się w półśrodki. Straszne sito. Serio chce Ci się to reanimować?
Sqall - 2013-04-11, 23:09

1. Progi wygnij sobie z ocynku 1,5mm. Tanio zapłacisz a bedzie mocne.
2. Kup oryginalne nadproża, omijaj te z motirexu!!!
3. Mocowania wahaczy wytocz, rysunek lata po forum.
4. Rób powoli, żeby Ci zadne wymiary nie spierdzieliły

Tyle ode mnie ;)

srkhan - 2013-04-12, 02:08

Co ma sie nie chcieć jak się chce ; ) Traktuje to jako wyzwanie a i satysfakcja będzie większa jak będę nim smigł. Akurat w tym wypadku remont kosztuje mnie tylko moj czas.
srkhan - 2013-04-12, 17:21

Dziś odebrałem progi i blachę na wymiany. Progi zrobione z blachy 1,5 mm zaś blacha na wymiany 1.1mm. Będzie ostra walka zrdzą :twisted:


Maciek - 2013-04-12, 21:07

Wspawaj sobie krzyż z profilu chociażby 15x15 w poprzek auta na wysokości słupka B, można pomyśleć też o przyłapaniu otworu na drzwi jakieś 20-30 cm nad progiem. Unikniesz "skręcenia" podłogi i przestawienia słupka B. Ja nie dałem krzyża tylko poprzeczki w drzwi i jeden słupek mi uciekł jakieś 2.5 cm do środka auta, pewnie jak przenosiłem lub przekładałem budę z wyciętym progiem. No i jakbyś się zdecydował na piaskowanie to nie oczekuj delikatności, penie będą turlać budę po placu byle szybciej.
srkhan - 2013-05-02, 22:52

Prace trwają. Jedna strona wyspawana i podorabiana. Teraz druga i trzeba będzie spawy troszkę oszlifować :D








lisek - 2013-05-03, 10:13

no no dobra robota te nadkola tylko trochę posmarkane ale reszta bardzo dobrze.

Teraz powiększyłem foto i widzę że "rzeźbiłeś" nadproża trzeba było wymienić po oszlifowaniu pod malowanie nie będzie się nadawać, a szpachlować w takim miejscu to tez kiepska opcja, jedynie cynowanie lub ołowiowanie.

Ponti89 - 2013-05-03, 10:14

nie bardzo widac ale spawy to Ci chyba troche takie bobki wyszły ;p
pzdr

EDIT: O Lisek uprzedziłeś mnie ;p

srkhan - 2013-05-03, 14:49

Spawy spawami,nie miałem migomatu więc się robi czym się ma. Trochę zeszlifuje i zostawię, przecież tych na nadkolu nikt nie zobaczy :-P Co do nadproży to kumpel będzie starego mesia cynował to mu podrzucę :D Byle robota szła do przodu :!:
lisek - 2013-05-03, 16:05

Wow szacun ja bez migomatu bym się nie zabrał za blacharkę. Spoko bez spin tylko z własnego doświadczenia doradzam żebyś nie miał kupy, jak będzie cynowe to spoko. pozdro
srkhan - 2013-05-19, 10:29

Trochę off top ale pochwalę się Wam co znalazłem w rupieciach u teścia. To chyba oryginalne halogeny od trabanta.








wnuq601 - 2013-05-19, 20:54

prawie. tzn jest to produkcja DDR, ale w trabancie były stosowane ciutkę inne. Ale nadają się
srkhan - 2013-05-26, 22:20

Więc tak:podłoga i progi z całą resztą wyspawane i zaminiowane. Przyszedł czas na glebę :) Pierwsze klepanie resora przyniosło taki oto efekt. Mnie nie zadowala więc młot w ruch i jutro od nowa Polska Ludowa :) Ma być jeszczeniżej




lisek - 2013-05-26, 22:23

klep, klep tylko staraj się robić to równomiernie żeby stał równo.
srkhan - 2013-05-26, 22:27

Jak już pierwsze pióro mam doklepane do pożądanej wysokości to odrysowuje na kartonie i sprawdzam czy jest równo
srkhan - 2013-05-30, 12:31

Trabant w powijakach ale nie mogłem sobie odpuścić. Poskładałem karoserie prowizorycznie i oto efekt. 9 cm od gleby do dołu progu. Bez klamotów oczywiście. Przód jeszcze nie ustawiony i jeszcze brak negatywu ale to już niedługo.




srkhan - 2013-07-06, 22:22

Witam, w temacie spore postępy. Etap spawania i szlifowania zakończony. Autko dziś odebrałem z lakierni. Kolor oceńcie sami :)
Teraz pozostaje składanie, zrobienie całego układu hamulcowego, konserwacja podwozia i dopieszczenie gleby







Jak widać kierowca już jest ;)


Sqall - 2013-07-07, 01:52

Kolor - love!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group