Trup nie pojedzie :D

Czyli zaczęło się.. Przez okres jesiennozimowy zabrałem się za remont silnika. Myślałem ,że zrobię  to w 2 miesiące ,ale po co się spieszyć. szybko okazało się ,ze niektóre części są niedostępne ponieważ, niemiały prawa się zepsuć … dodatkowo pojawiły się problemy z wymiarami poszczególnych części. Dawca nie dość ,że Japoński to jeszcze pochodzi z USA w wersji Jspec 200HP .

Początkowo chciałem wymienić kilka rzeczy i po prostu zrobić swap ,ale Pojawiło się to i owo i  Zacząłem od góry i tak brnę na dół czyszcząc każdy element ,eliminując syf ,wymieniając wszystko to co uważam ,że trzeba wymienić na nowe.

Obie głowice otrzymały szklanki  zaworowe 36mm (12szt) oraz 12 28mm. Planowanie obu głowic , wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych.. nowe uszczelki pokryw , uszczelniacze śrub pokrywy ,simmeringi  i miseczka zamka zaworu ta jedna sztuka sprawiła ponad miesięczny postój.. dorobiona na zamówienie.

Kiedy prace z głowicami stanęły mogłem zająć się szukaniem pozostałych części. Obecnie czekam tylko na panewki i pierścienie.

Jak wiadomo silnik musi się dobrze prezentować pod maską wiec trzeba go ożywić.

Z początku chciałem wypolerować kolektor ssący ,ale taki porowaty ,że odpuściłem …
jak widać każdy detal jest starannie oczyszczony zabezpieczony podkładem epoksydowym i pomalowany czerwień pochodzi od śkoda F3K – dość głęboka Krwista czerwień.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *