(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: J.J.
2008-11-14, 10:19
[601] Pomarańcza 1971' The New "353" injection
Autor Wiadomość
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-11-10, 12:00   

lisek, Dzięki jeszcze muszę popracować nad podświetlaniem bo zostało standardowe zielone.
Zastanawiam się czy zrobić białe czy pomarańczowe podświetlanie wskaźnika temperatury.

Aren, licznik będzie się załączał jak Trabi będzie w jechać - na razie jest w budowie i najprawdopodobniej będzie umieszczony wewnątrz zespolonego wskaźnika, zostawiłem tam miejsce na płytkę licznika.
Co do licznika prędkości mam jeszcze inny pomysł ;-)

Sqall, zaraz się odnajdziesz :D to jest prawie końcowa wersja wskaźnika. Wizualnie raczej się nie zmieni. Najwyżej tylko wspomniane podświetlanie tarczy temperatury.
fotka 2 została zrobiona w trakcie roboty w celu kontroli sprawności kontrolek.
_________________
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-11-11, 01:08   

Bardzo duzy + za ten zegar :)
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2012-11-11, 01:08   

Nawet fajnie to wyglada
 
 
 
patrykl 

DDR: Wartburg
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-11, 22:49   

Analizując od pierwszego wpisu. Świetne autko. Jak dla mnie - numer jeden na forum.
_________________
http://pozabankowiec.pl
http://jak-biegac.pl
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-11-26, 16:22   

Aren, Sqall, dzięki. w miniony weekend znów udało się coś porobić.
rozebrałem wskaźnik temperatury bo drażniło mnie zielone podświetlanie ,a po za tym ułamał się du*psik na żaróweczkę to zastąpiłem to Listwą z 3ma SMD o barwie ciepłej białej. (barwa jak żarówka.)

Zostało wykończenie podszybia - jakaś lamówka albo coś jak w oryginale by sie przydało no i ramka do tej deski.

Przełączniki zaadaptowane od Opel Kadett E ,a elektryka świateł zrobiona na przekaźnikach.

patrykl, Dzięki ale na tym forum wg mnie kto inny ma lepszego trabanta i zasługuje na bycie numerem 1.
_________________
 
 
 
pingor 
Kombinator xD


DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 214
Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-11-27, 19:51   

Hehe mam ten sam przełącznik z Kadetta znacznie lepiej się sprawuje niż trabantowy :lol:
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2013-02-03, 00:00   

pingor, No przełącznik nie klika tak hałaśliwie i delikatniej się go przekręca, po za tym jak wiesz jest mniejszy i zgrabniejszy.
Podczas montażu przełącznika świateł z kadett'a trzeba było nieco pokombinować z elektryką i dać przekaźniki.
Zastosowałem przekaźniki zwieralno-rozwieralne z VW bo włącznik ma po 1 pinie na dane światło.
Światła mam tak zrobione ,że włączając którekolwiek ze świateł idzie przez przekaźniki co wpłynęło w jakiś sposób na żywotność włącznika i żarówek.

Choć bardzo bym chciał coś ogarnąć ,to jak wielu wie Pomarańcza jest oddalona ode mnie trochę ponad 100km i nie mogę co weekend jechać i coś robić ,a Wiecie ,że jest co robić.

Na razie wrzucę foto z 18stycznia 2013' zrobione parę minut po 20.

Mimo ,że Trabi jest tak daleko na dziwnym parkingu znanym na FB jako złomowiec... zawsze jak nasypie białego gówn@ to jadę odśnieżyć i wygarnąć z pod progów.

Wczoraj dowiedziałem się ,że przyszła do mnie paczka od Liska. - zawartości jeszcze nie widziałem ale wiem ,że to rarytas ,który zastąpi niewłaściwie rocznikowy element. ;-)
_________________
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2013-02-03, 15:28   

to wez kup pokrowiec na auto za 40 zł i nie bedzie padac na niego :roll:
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2013-04-02, 21:46   

Jakiś czas temu nabyłem obudowę kierownicy starego typu ,którą mimo zamiaru modyfikacji postanowiłem zachować w oryginale.

Z powodu niezachowania standardów i moich wymagań przez Firmą "@# i spółka" musiałem wykonać nową półoś. Obiecałem sobie ,że więcej nie oddam komuś tak ważnej roboty i pod okiem GiG-u wykonałem ją po swojemu.

Udało się ogarnąć na nowo półkę pod deskę rozdzielczą. Poprzednia według mnie była niedopracowana...
W prawdzie mogłem mieć oryginalny schowek ,ale wolałem zrobić nowy z 3mm plexi. Schowek jest nieco większy i uniemożliwia grzebanie przy elektronice... silnika.

Po długim czasie poszukiwań udało się dostać ramkę deski. Idealna nie była ale starczyła chwila by była prawie idealna. Wreszcie zaczyna to normalnie wyglądać, drażni mnie jeszcze OHYDNA gałka biegów.
Ponadto uporządkowałem i owinąłem wiązkę kabli cienką taśmą szmacianą pod deską rozdzielczą. - Prawie jak oryginał.

Jest jeszcze co poprawiać ...
Wcześniejsza obudowa kierownicy (ta plastikowa) zasłaniała to co teraz tak nieładnie rzuca się w oczy. także to przy kierownicy podmaluję na czarno ,z podszybiem też coś zrobię bo mnie drażni. Prace idą strasznie wolno ,ale grunt ,że nie stoją w miejscu.
_________________
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-04-02, 22:16   

Mi się podoba :) Zmieniasz kierownice?
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-04-03, 16:29   

zmiany zdecydowanie na lepsze byle tak dalej, jeszcze kierownice tylko wymień.
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-04-03, 19:32   

Licznik najlepszy :D bardzo dobra robota :)
pzdr
_________________

 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2013-07-11, 21:56   

Wypadało by chociaż wspomnieć ,że Pomarańcza żyje :-P
Zdjęcie z Maja.


Ostatnio nieco się pozmieniało tak jakby zabiegi kosmetyczne :?:

Ciągle coś się dzieje ale jakoś nie widać tego.
:arrow: Wydech został ogarnięty wreszcie nie haczę tłumikiem. (szkoda ,ze środkowy tłumik nie wszedł.) Jeszcze jakąś końcówkę ogarnąć i będzie fajnie ,zdaje się mam rurę chromowaną.... chyba ,że jakąś końcówkę dać :?:

:arrow: Zrobiłem konserwację podwozia.


:arrow: ogarnąłem zawieszenie z przodu. (zostało zrobić zbieżność)


:arrow: Zdobyłem łezkę. (trzeba wyciąć szkło)


:arrow: Zakupiłem nowe tarcze i klocki oraz szczęki hamulcowe.


:arrow: Znalazłem całe kremowe zasłonki słoneczne.


:arrow: poprawiłem chol€rną półkę.

teraz mogę zamontować zasłonki.

:arrow: Wykończyłem podszybie.


Trochę pojeździłem ,normalnie masakra ,rzuca skacze pływa no ale to przez brak zbieżności. (2 tygodnie temu była i było ok)
Zdjęcia z przed wymiany resora.


Zdjęcia po wymianie resora.

Z przodu opony wchodzą 15mm w głąb nadkola.

Jak znajdę ciekawe miejsce to zrobię sesję.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bross 2013-07-11, 23:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-07-11, 22:20   

rzuca to rozumiem niema zbieżności, skacze gleba ale pływa? może gumę gdzieś masz wyjebaną
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2013-07-29, 13:05   

lisek, okazało się ,że miałem niewielki luz na dolnym sworzniu.


W Siemianowicach Śląskich natrafiłem na starszego Pana co z chęcią ustawił mi Zbieżność w sposób optyczny - pierwszy raz widziałem taką metodę. Ten Pan zna się na rzeczy zrobił to w 2 godzinki ... z pasją i za połowę tego co wołają inni.

Upragniona Łezka... Ciąg dalszy.
na dobry początek - Zdechła Polerka maszynowa ,a silnika z frani nikaj niema. (zresztą kasy też.) Pozostała więc mozolna ręczna praca papierami 320 400 600 800 1200 1500 i pasta bo 2500 mi gdzieś spierniczyło ...

Przez wiele długich wieczorów męczyłem łezkę która nadal nie świeci się tak jak bym chciał. Niestety ma spore wżery których nie mam jak usunąć.

Ręczne doprowadzenie łezki do ładniejszego stanu to nic w porównaniu z znalezieniem szklarza co jest zawodowcem w tych sprawach .
Niestety większość szklarzy jakich odwiedziłem po prostu zamknęło już działalność. z 12 został 1 :-P ,który miał awarie prądu na warsztacie. :-/ :evil:
Przyciął mi szkło ale nie miał jak oszlifować.
następnego dnie po prawie 4 godzinach udało mi się bez uszczerbków oszlifować szkło papierem ściernym na kątówce. (brak diamentówki do szkła)


Obecnie szukam kasy na lusterko wewnętrzne starego typu - mam takie ale niestety niekompletne - jest ułamany dopsik z kulką - element wchodzącego w przykręcany uchwyt.
Może zreanimuje to co mam...

Ogólnie ostatnio na trasach mam szczęście ... a jakieś 10 sekund temu mnie wyprzedzał....


No ale udało się szczęśliwie dojechać na garaż-yk


Ogólnie to zajefajnie się jeździ wprawdzie nadal zapominam się i ciągnę po biegach ale niemniej przyjemności i zabawy jak przy Wartburg-owym 353
_________________
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-07-29, 14:06   

bross napisz do mnie o lusterko tak za 2 tygodnie, bo wiem gdzie stoi trapek z takim lusterkiem tylko zawsze zapominam wykręcić.
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2013-09-30, 21:08   

Wczoraj naszła mnie myśl by odsprzedać swapa, ale jak coś to tylko po dokonaniu 3 poprawek.
1 Obecnie konstrukcja sanek uniemożliwia pełny skręt w w jedną ze stron. Nie wiem w którą ,ale drążek haczy o sanki po lewej stronie...
2 muszę dorobić 4 łapę silnika z tyłu ,która w razie zerwania poduchy pod skrzynią uchroni misę przed uderzeniem o sanki.
3 hehe ostatnia poprawka tyczy się właśnie niedawno zerwanej - rozerwanej łapy skrzyni biegów. starczy drobne wzmocnienie.


Wracając do wczorajszej myśli to korci mnie 1,3 16V GTi

Z udogodnień :
Planuję po OBT podmienić część wybieraka biegów który powinien być nieco sztywniejszy. W prawdzie biegi wchodzą lekko ale czasem jakbym się siłował i ciągnął podstawę wybieraka z linką i drążkiem... (wiem możecie nie wiedzieć o co chodzi... :D )
Nadal nie udało mi się zrobić wkładki do tłumika. (obecny wydech jest ciut głośny ,za to na luzie lewo słyszalny.)

Parę aktualnych zdjęć.


Na trasie padł tylko aparat zapłonowy.
(spalanie ~6L/100km przy niezbyt delikatnej jeździe.)

Na razie próbuję ogarnąć kwestię techniczną. później - zimą zajmę się wypraniem tapicerek - po prostu rozłożę wnętrze...

Z wczoraj.

.
_________________
 
 
 
pingor 
Kombinator xD


DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 214
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-09-30, 21:41   

Nieźle ;)
Grunt że robisz i grzebiesz - nie ma co się nudzić w domu. Trzeba coś robi :]
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-10-08, 23:36   

Bross, zmienisz kiedys maske i gril?
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2013-10-25, 15:42   

Sqall, zmienię ale tylko maskę - jak znajdę ładną ze zdrowym stelażem. (kasy mało)
Grilla nie ruszam mnie się ten podoba.

Ogarnąłem tylną łapę skrzyni biegów, raczej nie powinna się połamać.


Ostatnio chciałem coś porobić wewnątrz pomarańczy.
Więc zabrałem tylną kanapę do domu - niestety uszkodziłem materiał i będę musiał przez zimę zrobić nowe obicie. Na szczęście tylko pomarańcz będę zmieniał ,ale i tak jest dużo roboty.

Jedna kontrolka coś mi za mocno świeci i widać wszystkie kable pod licznikiem... po za tym ten prześwit między deską ,a obudową kierownicy starego typu. Takie to niewykończone ,że właśnie dorabiam obudowę z włącznikami - montowaną bezinwazyjnie do zaślepki w desce :D

Na obecną chwilę udało się zrobić regulowaną potencjometrem prędkości wycieraczek.
zrobiłem prędkości wolna, szybka , i z regulowaną prędkością w ,której co 3 zgarnięcie jest pauza.

Zdjęcia z jesiennej sesji. (jakoś z połowy października)


Parę rzeczy zaczęło mnie drażnić.
przednie łączenie wydechu - przepuszcza na spiro - nie spawane ,nie klejone.
Filtr powietrza - na niego ciężko coś wymyślić, jeszcze muszę uszczelnić tak by lewego nie brał.

Niestety ta maska to utrapienie znów uszkodzenie na puszce - nie można jeździć bez maski ? .... szkoda .... Pozostaje kombinować ze stelażem , odmę też muszę jakoś podłączyć , tylko skąd taki wyprofilowany wężyk.
PS.
Wlot powietrza do puchy na razie jest zaślepiony szmatką ,co by gryzonie nie weszły .po za tym z tym
się jeździć nie da. Chyba ,że ze spalaniem x2.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bross 2013-12-29, 19:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Leoadko 
Leo


DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 42
Skąd: Koźmin Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-29, 19:40   

Czy coś się ruszyło? Ciekawe czy doczekam się tych okrągłych zderzaków. Tapicerkę widziałem już na zdjęciach. Dobra robota :D
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-01-04, 17:47   

Na ten Nowy rok przewidziałem poważny Re-Fresh :D

Nowe migacze przednie starego typu.
Migacze musiałem lekko odświerzyć papierem ściernym bo od tego leżenia i przekładania się zarysowały.


Nowa Maska przednia z 2-ma defektami.

Maska ma 2 miejsca ,gdzie ma nienaturalne wypukłości ,które są jakby "wrzód na blaszanym elemencie"
oraz krzywiznę - garba widocznego na 3-cim zdjęciu.
Po za tym w nowej masce wstępnie uzupełniłem ubytki.

Wykonałem mocowanie montowane do zaślepki radia ,która zawiera :
włącznik dmuchawy obiegu wewnętrznego*,
włącznik wycieraczek z regulacją prędkości ich pracy,
włącznik spryskiwacza.


* Obieg wewnętrzny zrobiony na 2 niewielkich mocnych dmuchawach. 1 jest umieszczona bezpośrednio w wewnętrznym rozdzielaczu powietrza znajdującym się pod deską rozdzielczą.
2-ga dmuchawa jest schowana pod tylną kanapą.


Po raz kolejny zabrałem się za poprawienie tapicerek ,tym razem zawiniłem Ja...
Całkowicie na nowo zrobiłem tylną kanapę wymieniając w niej gąbkę i inne elementy wchodzące w skład kanapy. ........Trochę za pleśniała...
Dodatkowo każdy element zawiera "owatę" (ociepline 10mm) dzięki czemu są wygodniejsze ,a ich krztałt pełniejszy.

Niestety z braku dostępności dotychczasowego koloru ,zmuszony zostałem do wymiany / przerobienia całości tapicerki. Fotele i Kanapa.






Lekko zmodyfikowałem pęknięty zbiorniczek starego typu.


Zaopatrzyłem się w całkowicie nowy dolot z S/S 1,3


Poniżej zdjęcia z 18.12.2013'


Teraz o planach
Z pod maski wyleci Bak i kilka zbędnych elementów ,które nie powinny być na widoku.
Chcę By pod maską dosłownie znajdowało się absolutne minimum.
bo to ,to jest SYF Jestem pewny ,że uda mi się przywrócić ład z początku swapa ,kiedy to miał swoje bolączki związane z układem paliwowym.
Plan na clean look'a trochę ambitniejszy jak tu

Chciałem jeszcze wspomnieć ,że zrobiłem manualny Tempomat no i ogólnie jestem w połowie ogarnięcia Hycomat-a.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bross 2014-01-05, 01:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-01-04, 18:14   

Fajnie wyszło z tą tapicerka. Strzeliłes polerke lakieru bo ładnie się swieci :D

Ciekawe mocowanie z pleksy :)
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2014-03-10, 10:56   

Masz już nową maskę :) ?
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-03-18, 19:04   

J.J., Nie ,nowa maska leży w domu ,a mogła by być w podkładzie (około 130km ode mnie...)
Dziś ogarnąłem w podkład tylny zderzak, za kilka dni pewno zrobię przedni.

Fajnie było by od razu w kolor i zakładać ,ale Lakieru nie mam.

Bak Simson ~15L
No tak będzie w bagażniku ,ale póki co miedzi brakuje to nic nie zrobię.


Tapicerki nadal nie dokończone ,a obudowa filtra nadal niezmieniona.
Niestety mam też inne rzeczy do ogarniania i prace przy Mojej Pomarańczy trochę ,a raczej znacznie zwolniły.

Hycomat nadal niedokończony ,jedynie co to tempomat działa.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16