(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Trabant 601 Al-Waro
Autor Wiadomość
srkhan 


DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-04-09, 08:59   Trabant 601 Al-Waro

Od niedawna stałem się dumnym posiadaczem samochodu zacnej marki jaką jest TRABANT, model 601,produkcja 1987,kolor szary, pełna dokumentacja, przebieg 72 tys.km,wszystko sprawne
Autko stało w garażu od 2005 roku, do tego czasu było używane przez myśliwego.
Z tego co się zorientowałem, progi i część podłogi bagażnika do wymiany.
Z modyfikacji jakich mam zamiar zastosować to hamulce tarczowe, podrasowanie oryginalnego silnika, konkretna gleba,negatyw.
Trabanta kupiłem za 450 zł z masą części zamiennych w środku. Całe autko jest sprawne elektryka, silnik pali jedynie hamulce po tylu latach postoju wysiadły :)

Mam nadzieję, że się uda!

Stan trabanta na dzień dzisiejszy to już praktycznie goła konstrukcja z zawieszeniem i elektryką



























_________________
jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku.
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2013-04-09, 10:09   

ładnie myśliwy zapierdalał za dzikiem ze tak sankami przywalił
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2013-04-10, 21:06   

Na alledrogo widziałem podłogę za 300zł pomyśl może warto taki przeszczep wykonać.
resztę części masz i tak w nie najlepszym stanie ,a są też dostępne więc tylko kasa i zapał Uratuje tego trabanta.
_________________
 
 
 
srkhan 


DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-04-11, 19:23   

Koledzy podpowiedzcie jak to naprawić. Mocowanie wahacza koło nadkola. Z obu stron wygląda tak samo.









_________________
jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku.
 
 
 
TrabiVR6 


DDR: VR6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 232
Skąd: Głowno
Wysłany: 2013-04-11, 19:50   

Trzeba zgniliznę zastąpić nową blachą ;-) Jak masz już taki ładny dostęp to bym zmienił dzwonki wahacza od razu na nowe DDR lub toczone.
_________________

 
 
 
srkhan 


DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-04-11, 19:52   

TrabiVR6 napisał/a:
Trzeba zgniliznę zastąpić nową blachą ;-) Jak masz już taki ładny dostęp to bym zmienił dzwonki wahacza od razu na nowe DDR lub toczone.


Mam znajomego tokarza ale potrzebny byłby rysunek. Ma ktoś??
PS. po blachę i progi jutro jadę :)
_________________
jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku.
 
 
 
pingor 
Kombinator xD


DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 214
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-04-11, 21:44   

O kurcze ładne sitko masz ... Będzie grubo roboty - powodzonka w pracach ;-)
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-04-11, 22:05   

Moim zdaniem to powinieneś rozebrać auto do cna i oddać do piaskowania. Nie pierdziel się w półśrodki. Straszne sito. Serio chce Ci się to reanimować?
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-04-11, 22:09   

1. Progi wygnij sobie z ocynku 1,5mm. Tanio zapłacisz a bedzie mocne.
2. Kup oryginalne nadproża, omijaj te z motirexu!!!
3. Mocowania wahaczy wytocz, rysunek lata po forum.
4. Rób powoli, żeby Ci zadne wymiary nie spierdzieliły

Tyle ode mnie ;)
 
 
 
srkhan 


DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-04-12, 01:08   

Co ma sie nie chcieć jak się chce ; ) Traktuje to jako wyzwanie a i satysfakcja będzie większa jak będę nim smigł. Akurat w tym wypadku remont kosztuje mnie tylko moj czas.
_________________
jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku.
 
 
 
srkhan 


DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-04-12, 16:21   

Dziś odebrałem progi i blachę na wymiany. Progi zrobione z blachy 1,5 mm zaś blacha na wymiany 1.1mm. Będzie ostra walka zrdzą :twisted:

_________________
jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku.
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2013-04-12, 20:07   

Wspawaj sobie krzyż z profilu chociażby 15x15 w poprzek auta na wysokości słupka B, można pomyśleć też o przyłapaniu otworu na drzwi jakieś 20-30 cm nad progiem. Unikniesz "skręcenia" podłogi i przestawienia słupka B. Ja nie dałem krzyża tylko poprzeczki w drzwi i jeden słupek mi uciekł jakieś 2.5 cm do środka auta, pewnie jak przenosiłem lub przekładałem budę z wyciętym progiem. No i jakbyś się zdecydował na piaskowanie to nie oczekuj delikatności, penie będą turlać budę po placu byle szybciej.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
srkhan 


DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-05-02, 21:52   

Prace trwają. Jedna strona wyspawana i podorabiana. Teraz druga i trzeba będzie spawy troszkę oszlifować :D







_________________
jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku.
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-05-03, 09:13   

no no dobra robota te nadkola tylko trochę posmarkane ale reszta bardzo dobrze.

Teraz powiększyłem foto i widzę że "rzeźbiłeś" nadproża trzeba było wymienić po oszlifowaniu pod malowanie nie będzie się nadawać, a szpachlować w takim miejscu to tez kiepska opcja, jedynie cynowanie lub ołowiowanie.
Ostatnio zmieniony przez lisek 2013-05-03, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-05-03, 09:14   

nie bardzo widac ale spawy to Ci chyba troche takie bobki wyszły ;p
pzdr

EDIT: O Lisek uprzedziłeś mnie ;p
_________________

 
 
 
srkhan 


DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-05-03, 13:49   

Spawy spawami,nie miałem migomatu więc się robi czym się ma. Trochę zeszlifuje i zostawię, przecież tych na nadkolu nikt nie zobaczy :-P Co do nadproży to kumpel będzie starego mesia cynował to mu podrzucę :D Byle robota szła do przodu :!:
_________________
jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku.
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-05-03, 15:05   

Wow szacun ja bez migomatu bym się nie zabrał za blacharkę. Spoko bez spin tylko z własnego doświadczenia doradzam żebyś nie miał kupy, jak będzie cynowe to spoko. pozdro
 
 
 
srkhan 


DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-05-19, 09:29   

Trochę off top ale pochwalę się Wam co znalazłem w rupieciach u teścia. To chyba oryginalne halogeny od trabanta.







_________________
jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku.
 
 
 
wnuq601 


DDR: jak najbardziej trabant
Wiek: 42
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 70
Skąd: uć
Wysłany: 2013-05-19, 19:54   

prawie. tzn jest to produkcja DDR, ale w trabancie były stosowane ciutkę inne. Ale nadają się
_________________
ga-ciowy'
 
 
 
srkhan 


DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-05-26, 21:20   

Więc tak:podłoga i progi z całą resztą wyspawane i zaminiowane. Przyszedł czas na glebę :) Pierwsze klepanie resora przyniosło taki oto efekt. Mnie nie zadowala więc młot w ruch i jutro od nowa Polska Ludowa :) Ma być jeszczeniżej



_________________
jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku.
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-05-26, 21:23   

klep, klep tylko staraj się robić to równomiernie żeby stał równo.
 
 
 
srkhan 


DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-05-26, 21:27   

Jak już pierwsze pióro mam doklepane do pożądanej wysokości to odrysowuje na kartonie i sprawdzam czy jest równo
_________________
jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku.
 
 
 
srkhan 


DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-05-30, 11:31   

Trabant w powijakach ale nie mogłem sobie odpuścić. Poskładałem karoserie prowizorycznie i oto efekt. 9 cm od gleby do dołu progu. Bez klamotów oczywiście. Przód jeszcze nie ustawiony i jeszcze brak negatywu ale to już niedługo.



_________________
jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku.
 
 
 
srkhan 


DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 37
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Bytów
Wysłany: 2013-07-06, 21:22   

Witam, w temacie spore postępy. Etap spawania i szlifowania zakończony. Autko dziś odebrałem z lakierni. Kolor oceńcie sami :)
Teraz pozostaje składanie, zrobienie całego układu hamulcowego, konserwacja podwozia i dopieszczenie gleby







Jak widać kierowca już jest ;)

_________________
jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku.
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-07-07, 00:52   

Kolor - love!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13