Otwarty przez: J.J. 2008-11-14, 10:19 |
[601] Pomarańcza 1971' The New "353" injection |
Autor |
Wiadomość |
J.J.
stay high
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
Wysłany: 2010-07-12, 05:22
|
|
|
Szczerze to jakoś mi się nie chce wierzyć, że to wina sprężynki.
Mi uciekły 2 w polówce. Przejechałem bez sprzęgła 20km w szczycie w Gda i nic więcej się nie rozdupiło ;) |
_________________ TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek |
|
|
|
|
Dzordz
DDR: 601
Wiek: 34 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 146 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2010-07-12, 11:50
|
|
|
a ja mam pytanie gdzie i mniej wiecej za ile można dostac taka fajna rurke gieta do wydechu i jak to sie fachowo nazywa :) |
|
|
|
|
john'ek
Talib
DDR: Porsche 924 / Łada Samara
Wiek: 36 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 442 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-07-12, 13:23
|
|
|
bosal robi giete rury:) a jesli chodzi o cene to nie jest tania przygoda;) |
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2010-07-12, 14:02
|
|
|
nic ciekawego - bo nie wiem co mam dalej zrobić - felgi i opony to najważniejsze, na razie skoro cała reszta jest już ok, silnik po kapitalnym remoncie w 2009' w tym roku założono / wymieniono - chłodnica nowa , pompa paliwa nowa, węże nowe, hamulce nowe, nawet rozrusznik jest zregenerowany, czego można więcej chcieć :?:
szykuje się do zmiany tylnych amortyzatorów na krótsze z łady (leżą już pół roku.)
projekt auta prawie skończony - ściągnę bagażnik z dachu, bo mi średnio pasuje.
a co wy byście jeszcze dali/ zmienili pomijając felgi.
audio :arrow: jest ładnie gra,
tapicerka :arrow: eko skóra + welur,
lakier :arrow: ładny zadbany nawoskowany,
clean look :arrow: jest pod maską i w środku,
estetyka :arrow: zachowana,
swap :arrow: dobre 353,
zawieszenie :arrow: sporo niższe i twardsze,
"zabezpieczenie" :arrow: alarm + central itd...
felgi :arrow: poszerzone tył 7" - przód - jak bRq załatwi sprawę do końca będzie szersza felga.
______________________________________________________________________________
pisałem ,że sprzedałem dystanse z 4*100 na 4x160 więc nie założę 4ech felg 4x160 ,bo to niemożliwe.
dlatego skoro tylną oś mam na rozstawie 4*160 zakładam poszerzone felgi z trabanta ,a na przednią niestety felgi z bmw e21 ET18 które mają rozstaw 4*100.
jak to by wyglądało przód felgi bmw tył trabant - no ni w pięść, ni w oko. dlatego kołpaczek - po za tym to zabytkowe kołpaczki które sporo mnie kosztowały.
każdy robi auto dla siebie, jeżeli zaczął bym się sugerować tym ,ze kołpak wam przeszkadza nie podoba się, to bez kołpaka było by jeszcze brzydziej. wg mnie powinny wyglądać felgi na obu osiach tak samo, ew różnica w szerokości. np tył 7" i przód 6" tak jak chcę tylko czy warto poszerzać felgę 5,5" o 0,5" :?: może przód zrobię 6,5" jak wejdzie ale wątpię w to iż wejdzie 6,5" na raczej nieposzerzony przód w trabancie.
Ludzie staram się, by Nie zepsuć tego co już osiągnąłem.
Elastyczna rura wydechowa bosal wcale taka droga nie jest poszukaj w sklepie z artykułami dla samochodów tranzytowych (TiR) Ciągniki siodłowe. Eberspacher
np: 49cm fi24 rury elastycznej koszt ~50zł tylko nie kup aluminiowej do nadmuchu :D
powodzenia |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bross 2012-08-18, 12:38, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 31 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2010-07-13, 11:13
|
|
|
Cytat: | clear look :arrow: jest pod maską i w środku, |
z tym sie nie zgodze bo tam cleaN looka nie widzialem, tymbardziej ze pompa itd jest chamsko pociagnieta farbą : (
No to teraz wiadomo o co chodzi z kolpaczkiem. Ale powiem ci bross, ze jestes chyba najbardziej zamotanym i kręcącym trabanciarzem :D |
|
|
|
|
john'ek
Talib
DDR: Porsche 924 / Łada Samara
Wiek: 36 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 442 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-07-13, 11:49
|
|
|
hehe jeden taki musi byc:P |
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2010-07-13, 14:38
|
|
|
no fakt pompa jest nadal przymalowana na beż.
ale przynajmniej większość jest schowana bądź usunięta spod maski - wyjątek filtr powietrza nie dam stożka bo mi zamula.
dzięki za zrozumienie dla kołpaka alu w szerokiej feldze.
uważam ,ze lepiej kołpak z epoki w szerokiej feldze ,niż wąska felga w poszerzanym trabancie.
dzięki ,ano 1 musi być. |
_________________
|
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-07-13, 17:32
|
|
|
ty ale prorokowi się docisk rozleciał w wartburgu i zmieliło go na drobne i zamach nie został ruszony. |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2010-07-13, 20:57
|
|
|
bo prorok nie miał pedału gazu w podłodze
wiecie , stało się ale już dawno naprawiłem , teraz 353 znów może śmigać po drogach ,ale jakoś jestem niepewny. - jak mogę byś pewny skoro jechałem i nauczyłem się latać bo wybuchło. grrrr :-| ech
niemożna się załamywać - jak się zaczyna to się kończy - kończy sukcesem nie porażką. powodzenia wszystkim.
przymiarka felgi 7" - Dlaczego w serwisie opon nie umieli założyć mi opony w stylu stożek - na 7" opona 155/70 widziałem fotki ,że ludzie mają założone i tak jeżdżą to czemu powiedzieli się Nie da :qr: :evil: :shock: :evil: :!: :evil: co za pech. przynajmniej założyli nowe wentylki, a opony poszukam innych
ładnie leżą - ludzie się podoba mówią - "ładne ma pan alumy" , a ja cicho bo to stalówki...
może jutro założę opony na felgi i całość na auto. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bross 2012-08-18, 12:42, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 31 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2010-07-15, 10:58
|
|
|
to je najpierw rozepchaj czyms zeby po strzale z butli wskoczyly jakos na felge.. albo dentka i po problemie, sam sobie zalozyc mozesz ;]
lub tez zmien wulkanizacje :lol: |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2010-07-15, 11:08
|
|
|
Taki balon chcesz założyć na 7j? Ogarnij jakąś lepszą oponę bo tylko cały efekt felgi popsujesz :) |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 31 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2010-07-15, 13:22
|
|
|
no dokladnie, 155/65 juz by lepiej wygladalo nawet.. :-/
zapewne na 165/55 nie masz kasy? :-( |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2010-07-15, 14:16
|
|
|
Bross napisał/a: | powiedzieli się Nie da |
Jak się nie da jak się da. co prawda 165/55 na 7j wchodzi po strzale z bomby, to 155/70 pewnie też musiało by być strzelane, albo najpierw rozepchaj opony listewkami/kasetami VHS.
Jak dalej będą mówić że się nie da to zmień wulkanizatora... albo pokaż zdjęcia z tyrestretch.com :D
155/70 - troche baloniasto;/
http://www.tyrestretch.co...assio_3.jpg.php
145/60 na 7j wchodzi jakby co xD
http://www.tyrestretch.co..._13+(4).jpg.php |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2010-07-15, 19:22
|
|
|
Rzeczywiście 155/70 :gil: brzydko wygląda - eee :evil: :żygi:
właśnie Kupiłem oponki 175/60 rzecz jasna na felgę 13" :D
powinno im się udać to założyć i wyważyć.
dziś zmieniłem z tyłu amortyzatory na nowe z łady - amorki typu SBR.
ten rozrusznik to jeszcze Sprawna 6V - do wymiany automat bo jest uszkodzona obudowa.
(#ójnie #ójnia #ójnia panowie i panie i jeszcze raz #ójnia z tymi oponami.)
a bRq już się wywiązał z felgami i już mam 5,5" ET18 na przód , teraz pozostało je oczyścić zmatować i przemalować na srebrny alu - pył aluminiowy podobno 100%.
Na razie zobaczę jak leżą te felgi 5,5" jak co to poszerzę ,tylko czy warto :?: 5,5" wcale wąskie nie jest ,ale to nie to co 7" z tyłu :-P |
_________________
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2010-07-15, 23:59
|
|
|
Nie wiem jak to w 601 jest ale 1.1 przod stoi szerzej niz tył i 0,5j max 1j tył szerzej niż przód wygląda spoko. Jednak 1,5 to za duzo. Na dodatek cieżko będzie dobrać oponę na przód i tył zeby ładnie grało. Z drugiej strony poszerzać o 1j to troszkę lipa.
Jednak przód 6,5 + tył 7 opona 165/55 lub 155/65 lub ewentualnie 175/50 będzie dobrze. Tylko takie opony dobrze wyglądają na 13". Na prawdę radze Ci poszukać trochę dłużej i kupić jedne z wyżej wymienionych rozmiarów niż psuć efekt :)
U mnie możesz zobaczyć jak wygląda 165/55 na 7J |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-07-16, 00:14
|
|
|
tylko, ze z przodu masz 5,5" ale et18... |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2010-07-16, 09:41
|
|
|
nie będzie tarło o widełki resora? ja jak założyłem 7j ET3 na przód do 601 z tarczami to bez dystansu nie miało to racji bytu bo tarło rantem felgi przy skręcie o widełki.
Rozrysowałem sobie to i wychodzi mi że wewnętrzny rant felgi 5,5 ET18 będzie jedynie 4mm bardziej odsunięty od widełek jak przy 7j ET3.
Przymierz wszystko, wiadomo że każdy trabant jest inny ale sądzę że bez dystansu może być problem to założyć. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2010-07-16, 10:31
|
|
|
wg tego kalkulatora :arrow: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp wynika ,że:
felga z trabanta 601 - 4" ET36 jest równa 5,5" ET18. czyli ,to jest to samo, nie powinno być kłopotów.
Nawiasem to mam teraz 6felg 5,5" ET18 z czego 4 śmigają w Trabancie 1.1uniwersall - bez kłopotu. |
_________________
|
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2010-07-16, 11:01
|
|
|
1.1 a 601 to z przodu zupełnie inna bajka więc nie ma co porównywać.
Po założeniu tarczy na przodzie w 601 piasta jest chyba głębiej niż bęben 601. Także stąd moja wątpliwość. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2010-07-16, 23:07
|
|
|
Chciałem rozwiać Wasze wątpliwości - U mnie na takim zestawie jak mam - tarczówki z polo 1,3 ,łożyska kadet , piasta golf 1 31mm ... felgi 5,5" ET 18 Pasują bez żadnego kłopotu do mojego Trabanta 601 i o nic mi nie ocierają, nie posiadam ani ćwierć dystansu.
i wypadało by je poszerzyć ale czy warto o 0,5" albo 1" poszerzać :?: to śmieszne |
_________________
|
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 31 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2010-07-17, 13:20
|
|
|
tanio by wyszlo z 4 rekinow zrobic 2 szerokie |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2010-07-17, 16:10
|
|
|
Aren, 4 rekiny to na trabancie 1,3vw od narzeczonej ,a tylko pozostałe 2 to od bRq co kupiłem.
nie będę jej pozbywał felg - wiem to tylko luźna propozycja była. :-D
Foto nie jest fotką realną - więc proszę się nie sugerować ,że tak wygląda :-D
|
_________________
|
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-07-17, 16:45
|
|
|
o zniknęły te ohydne wloty na masce |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-07-18, 20:26
|
|
|
Aren napisał/a: | tanio by wyszlo z 4 rekinow zrobic 2 szerokie |
w jakim sensie ? ;) wspawac wewnetrzne ranty na zewnatrz? Jesli tak to nie da rady zalozyc wtedy opon (a jesli zalozysz to juz ich nie zdejmiesz). Motyw sprawdzany :) |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 31 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2010-07-18, 22:57
|
|
|
to nie wiedzialem, myslalem o tym jak np bydgoszcz robila felgi 5 cali do trabanta |
|
|
|
|
|